Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Кодекс за административните нарушения и наказания

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

25.02.2013 г. 11.03.2013 г. Неактивна

Номер на консултация

799-K

Област на политика

Правосъдие и вътрешни работи

Тип консултация

---

Тип вносител

Национално

Кодифицирането на административнонаказателната материя е изразена в Концепцията за продължаване на реформата в административното правораздаване в периода 2011 – 2014 година.

С приемането на предлагания Кодекс за административните нарушения и наказания (КАНН) ще бъде направена следваща крачка в цялостната реформа на административното правораздаване у нас.

Административното наказване не може и не следва да се урежда ведно с правилата за издаване и изпълнение на индивидуалните и другите актове на администрацията (регламентирани понастоящем в Административнопроцесуалния кодекс), нито с тези за престъпленията и предвидените за извършването им наказания (уредени в Наказателния кодекс).

При изготвянето на проекта е съобразена актуалната практика на съдилищата по прилагането на действащите нормативни актове – Закона за административните нарушения и наказания, Административно-процесуалния кодекс, Наказателно-процесуалния кодекс и Наказателния кодекс.

Отговорна институция

Министерство на правосъдието
Адрес: София, София, ул. Славянска 1
Електронна поща: priemna@justice.government.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Преглед
Не съм съгласен с така поставения текст на КАНН.

На първо място, считам че заглавието на проекта е неправилно тъй като по определение за да има кодификация е необходимо да се слеят два или повече нормативни акта. Отделно е че самото название е непълно и ако остане думата „кодекс” би следвало наименованието да се промени на „Административно-наказателен процесуален кодекс”.

Също така считам че следва да се прецизира и осъвремени уредбата свързана с електронния фиш и електронизацията на административно наказателната дейност изобщо. Или иначе казано в настоящия текст не се виждат условия например за въвеждането на електронно издаване на НП и за премахването на хартиените носители.
Единствено е уреден и то непълно електронния фиш.

Считам че един такъв проект следва да се базира на концепция за развитието и оптимизирането на АНД, какъвто за съжаление в момента липсва. Затова считам че този проект е несъстоятелен, повтаря разпоредбите на НК на Република България, и затова не следва въобще да бъде изпращан в Министерски съвет за съгласуване.

Отделно от това следва да се разработи концепция за развитието на АНД, която да очертае основните принципи за приемането на такъв проект, и да набележи електронизацията на АНД като главна цел.

Също така в настоящия проект не е включено изискване за унифициране на бланковите документи за АУАН и НП. Това следва да се направи тъй като практиката показва удивителни различия по отношение на НП и АУАН издавани от различните органи.
Преглед
Не съм съгласен с така поставения текст на КАНН.

На първо място, считам че заглавието на проекта е неправилно тъй като по определение за да има кодификация е необходимо да се слеят два или повече нормативни акта. Отделно е че самото название е непълно и ако остане думата „кодекс” би следвало наименованието да се промени на „Административно-наказателен процесуален кодекс”.

Също така считам че следва да се прецизира и осъвремени уредбата свързана с електронния фиш и електронизацията на административно наказателната дейност изобщо. Или иначе казано в настоящия текст не се виждат условия например за въвеждането на електронно издаване на НП и за премахването на хартиените носители.
Единствено е уреден и то непълно електронния фиш.

Считам че един такъв проект следва да се базира на концепция за развитието и оптимизирането на АНД, какъвто за съжаление в момента липсва. Затова считам че този проект е несъстоятелен, повтаря разпоредбите на НК на Република България, и затова не следва въобще да бъде изпращан в Министерски съвет за съгласуване.

Отделно от това следва да се разработи концепция за развитието на АНД, която да очертае основните принципи за приемането на такъв проект, и да набележи електронизацията на АНД като главна цел.

Също така в настоящия проект не е включено изискване за унифициране на бланковите документи за АУАН и НП. Това следва да се направи тъй като практиката показва удивителни различия по отношение на НП и АУАН издавани от различните органи.

История

  • Начало на обществената консултация

    25.02.2013

  • Приключване на консултацията

    11.03.2013

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте