Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Закон за изменение на Закона за здравето

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

04.07.2023 г. 02.08.2023 г. Неактивна

Номер на консултация

8131-K

Област на политика

Здравеопазване

Тип консултация

Закон

Тип вносител

Национално

С приемането на нормативния акт ще отпадне изискването определянето на задължителна изолация на лица болни от и заразоносители на COVID-19, както това в настоящия момент е регламентирано в чл. 61, ал. 1 на Закона за здравето.

Независимо от това в същото време ще остане възможно съгласно изискванията на чл. 61, ал. 3 от Закона за здравето министърът на здравеопазването по предложение на главния държавен здравен инспектор да може със заповед да разпореди задължителна изолация на лица, болни от и заразоносители на заразни болести извън изрично посочените по ал. 1, както и задължителна карантина на контактните с тях лица, въз основа на извършена оценка на съществуващия епидемичен риск от разпространението на съответната заразна болест.

Адрес за изпращане на становища и предложения: dzk@mh.government.bg

Отговорна институция

Министерство на здравеопазването
Адрес: София, София, пл. Света Неделя № 5
Електронна поща: press@mh.government.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Изменение на текстовете на чл 190, ал. 1 и чл. 80 от Закон за Здравето.

Поради неграмотно съставения тект на чл 190, ал. 1 и чл. 80 от Закон за Здравето което създава проблем в разбирането на тези позиции от този Закон, е необходимо да бъдат допълнени със следния текст:

"съобразно постановеното в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81"

 

Или новата редакция на ал.1 от чл.190 се получава така:

"Чл. 190. (1) Лицата, упражняващи медицинска професия, имат право на свобода на действия и решения съобразно своята професионална квалификация съобразно изискванията постановени в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81 от този закон, както и медицинските стандарти, и медицинската етика."

За чл. 80 от този закон:

"Чл. 80. Качеството на медицинската помощ се основава на медицински стандарти, утвърдени по реда на чл. 6, ал. 1 от Закона за лечебните заведения, и Правилата за добра медицинска практика, приети и утвърдени по реда на чл. 5, т. 4 от Закона за съсловните организации на лекарите и лекарите по дентална медицина при задължително съответствие с изискванията постановени в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81 от този закон."

В противен случай цялата дейност на НЗОК и съответните Съсловни организации не отговаряща на тези две основни условия на Закона за Здравето, се явява освен потиворечаща на Основния Закон за Здравето, но и на Конституцията на тази страна. Тъй като по този начин поради нерегламентиране на задълженията на едно медицинско лице се отнемат конституционните права на българските граждани, които във взаимоотношенията си със  Здравната система се явяват пациенти. А тя към настоящия момент не осигурява тези две основни изисквания на този регламент.

 

 

Изменение на текстовете на чл 190, ал. 1 и чл. 80 от Закон за Здравето.

Поради неграмотно съставения тект на чл 190, ал. 1 и чл. 80 от Закон за Здравето което създава проблем в разбирането на тези позиции от този Закон, е необходимо да бъдат допълнени със следния текст:

"съобразно постановеното в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81"

 

Или новата редакция на ал.1 от чл.190 се получава така:

"Чл. 190. (1) Лицата, упражняващи медицинска професия, имат право на свобода на действия и решения съобразно своята професионална квалификация съобразно изискванията постановени в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81 от този закон, както и медицинските стандарти, и медицинската етика."

За чл. 80 от този закон:

"Чл. 80. Качеството на медицинската помощ се основава на медицински стандарти, утвърдени по реда на чл. 6, ал. 1 от Закона за лечебните заведения, и Правилата за добра медицинска практика, приети и утвърдени по реда на чл. 5, т. 4 от Закона за съсловните организации на лекарите и лекарите по дентална медицина при задължително съответствие с изискванията постановени в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81 от този закон."

В противен случай цялата дейност на НЗОК и съответните Съсловни организации не отговаряща на тези две основни условия на Закона за Здравето, се явява освен потиворечаща на Основния Закон за Здравето, но и на Конституцията на тази страна. Тъй като по този начин поради нерегламентиране на задълженията на едно медицинско лице се отнемат конституционните права на българските граждани, които във взаимоотношенията си със  Здравната система се явяват пациенти. А тя към настоящия момент не осигурява тези две основни изисквания на този регламент.

 

 

История

  • Начало на обществената консултация

    04.07.2023

  • Приключване на консултацията

    02.08.2023

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте