Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Илиян Славчев

Обществени консултации с участието на Илиян Славчев

Неактивна

Моите коментари


18.07.2023 15:52 психологичната пригодност и/или интелектуална пригодност

Психологичната пригодност е резултат от интелектуална пригодност.

 

Ако един индивид не може да оцени ситуацията! За което е нужна интелектуална пригодност. Как да говорим за Психологическа пригодност? ОСОБЕНО В ПРЕДВИД НА ТОВА , ЧЕ ПОСЛЕДНАТА СЕ ВЪЗПИТАВА.

Но в тази наредба не се говори по този основополагащ въпрос!

И как да оцениш нечия пригодност след като не си оценил неговата интелектуална пригодност.

И как да оцениш на какво се дължи неговото дезадаптивно поведение?

Очевидно тази наредба е насочена към силовите структури.

Но как да си обясним дезадаптивно поведение на разследващите длъжностни лица, които не могат да се адаптират към специфичния случай предмет на разследването, защото изглежда първото условие за осигуряване на адаптивно повединие липсва или не отговаря на нивото което би могло да осигури желеното адаптивно повединие. Което в случая се рекгламентира както от Законодателството в тази държава, нейната Конституция и Кодекса за професионална етика на Магистратите. И интелектуална пригодност става условието за да се прояви психологичната пригодност. И съответното адаптивно поведение. Т.е. Съответния служител да се адаптира спрямо ситуацията въпрос на разследване. За да прояви адаптивна пригодност.  И очевидно без интелектуална пригодност, няма как да се прояви някаква психологическа пригодност.

В този смисъл интелектуалната пригодност е неотменима характеристика и условие да се прояви каквато и да било психологическа пригодност. Която може да се контролира и волево!

Следователно тези две не могат да се разделят! И първата - интелектуалната пригодност е условие за втората - психологическа пригодност.

И тя като основно услови е изключена от тази наредба!

Което очевидно изисква тя да бъде преработена, за се да гарантира нейото успешно функциониране включвайки и тази основна предпоставка за пригодност!   Без която нищо не може да стане!

 

Неактивна

Моите коментари


31.10.2023 15:39 Относно т .2, от ал. 2, от чл. 10 от тази Методика ...

В настоящата  Методика за финансиране на проекти за започване и развитие на

самостоятелна стопанска дейност, утвърдената със Заповед № 0023-2514/11.06.2019 г. на изпълнителния директор на Агенцията за хората с Увреждания има Регламенти противоречащи на конституционните права на гражданите на република България.   С които реално се отнемат техните Конституционни права по „чл. 44. (1) Гражданите могат свободно да се сдружават.“,   „Чл. 19. (2) Законът създава и гарантира на всички граждани и юридически лица еднакви правни условия за стопанска дейност, като предотвратява злоупотребата с монополизма, нелоялната конкуренция и защитава потребителя.  (4) Законът създава условия за коопериране и други форми на сдружаване на гражданите и юридическите лица за постигане на стопански и социален напредък.“„Чл. 12. (1) Сдруженията на гражданите служат за задоволяване и защита на техните интереси.“ и „Чл. 6. (1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права.“.   В едно с ограничаването им да участват в кандидатстването по този проект, в предвид на  т .2, от ал. 2, от чл. 10 от тази Методика, фиксирана и в декларацията от приложение 7. - Фиксирана като Образец!

 

Или:

„2.          Като лице с трайни увреждания не участвам  като съдружник в други търговски дружества.“

 

Реално това е Противозаконна и Противоконституционна принуда за неучастие! И Отнемането на конституционното право на съответното лице да участва по тази програма, която реално е създадена точно за този тип лица, принудени да живеят с техните придобити или вродени увреждания. Което може да се отнесе и към други регламенти от Конституцията на Република България.

 

За това Ви приканвам да елиминирате този текст от тази Методика и тази Декларация Като Противоконституционни!

 

С Уважение!

Илиян Славчев

 

И не Опорочавате Българското Законодателство.

 

Неактивна

Моите коментари


18.07.2023 14:59 Изменение на текстовете на чл 190, ал. 1 и чл. 80 от Закон за Здравето.

Поради неграмотно съставения тект на чл 190, ал. 1 и чл. 80 от Закон за Здравето което създава проблем в разбирането на тези позиции от този Закон, е необходимо да бъдат допълнени със следния текст:

"съобразно постановеното в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81"

 

Или новата редакция на ал.1 от чл.190 се получава така:

"Чл. 190. (1) Лицата, упражняващи медицинска професия, имат право на свобода на действия и решения съобразно своята професионална квалификация съобразно изискванията постановени в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81 от този закон, както и медицинските стандарти, и медицинската етика."

За чл. 80 от този закон:

"Чл. 80. Качеството на медицинската помощ се основава на медицински стандарти, утвърдени по реда на чл. 6, ал. 1 от Закона за лечебните заведения, и Правилата за добра медицинска практика, приети и утвърдени по реда на чл. 5, т. 4 от Закона за съсловните организации на лекарите и лекарите по дентална медицина при задължително съответствие с изискванията постановени в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81 от този закон."

В противен случай цялата дейност на НЗОК и съответните Съсловни организации не отговаряща на тези две основни условия на Закона за Здравето, се явява освен потиворечаща на Основния Закон за Здравето, но и на Конституцията на тази страна. Тъй като по този начин поради нерегламентиране на задълженията на едно медицинско лице се отнемат конституционните права на българските граждани, които във взаимоотношенията си със  Здравната система се явяват пациенти. А тя към настоящия момент не осигурява тези две основни изисквания на този регламент.

 

 

Неактивна

Моите коментари


27.08.2023 22:12 Стига Глупости!

Стига Глупости!

Този "обхват" от "високоспециализираните медико-диагностични изследвания в пакета дейности на НЗОК" е незаконен! Тъй като в него не са включени високоспециализираните медико-диагностични изследвания, които да осигурят изискването посочено в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81 от Закона за Здравето, за да се осигури „своевременност, достатъчност и качество на медицинската помощ“ при „зачитане правата на пациента“.

Което регламентира цялата дейност на НЗОК като Незаконна и противоконституционна!

Което превръща НЗОК в нелегетимен орган който може да участва в системата на Здравеопазването в България.

Неактивна

Моите коментари


19.11.2023 16:59 Къде и как се комуницира с този така наречен Обществения съвет по правата на пациента?

Къде и как се комуницира с този така наречен Обществения съвет по правата на пациента?

Въпреки ,че съществува от толкова години Правата на почти всички пациенти остават Отнети!

1. Неграмотните лекари които явно не си познават Занаята!

2. Ограничения интелект на заетите в Менистерство на Здравеопазването водени от Ограничения интелект на Всичмки министри застанали на този пост!

3. Липса на Наука която да укаже какво трябва да е поведението на цялата тази инстиуция и нейните подвластни структури включително и НЗОК, ТЕЛК и НЕЛК и т.н.

4. Липса на фантазия да се види реалността за връзката между различните науки за функционирането на отделните органи и системи на човешкия организъм! 

5. Непознаване на Законодателството и Конституцията на Република българия освен от този Орган! Но и от страна на Министерство на Здравеопазването и всички лица оторизирани от него по някакъв начин!

6 Къде е системата за обратна връзка пациент - тази структура? Къде е регламентирана методиката за начина по който да става това! Очевидно така наречените Неправителствени организации са нещо което е непричем  по всичките тези въпроси. И е необходима Директна обратна връзка Палциент- Обществен съвет по правата на пациента! Особено след като самия той изглежда си няма представа как да разбира постановеното от Законодателството в тази страна. И Основния Закон за Здравето!

 

Неактивна

Моите коментари


05.08.2023 21:15 Промяна в часовете по обща култура

Необходима е промяна в часовете по обща култура!

 

Ниската обща култура не разкрива пред подрастващото поколение представата за реалностите които ни обкръжават. Поради което в крайна сметка не можем да намерим един специалист в тази страна който би могъл да се нарече специалист в неговата си област! Освен една маса от половинчати, посредствени такива, които очевидно не са наясно със структурните взаимодействия в света и съответната област и останалите области които имат отношение към въпросната област!

 

Поради което в България не може да се намери нито един Юрист, Съдия, прокурор, професор или Академик, който да може да изрази авторитетно мнение по който и да било въпрос от неговата област! И това е така защото никоя област не съществува изолирано от останалите които я заобикалят!

 

Така например един Очен лекар не струва, защото неговите знания за заболяванията из анатомията на този зрителен орган, не могат да дадат отговор защо този зрителен орган не вижда! Особено в случаите когато няма никакви индикации за каквито и да било заболявания! И това е защото тези си нямат представа какво представлява реално един зрителен орган. И че той не е само неговата Анатомия която те познават! Но е и Оптичната система, която структурата на тази същата Анатомия инициира. А това е една съвсем друга наука способна да отговори на всеки един въпрос и  проблем за статуса на един зрителен орган. - Физиката на Оптиката! Нещо което се изследва с помощта на Уейвфронт Аберометрията! Апаратура за която тези дори не чували, че въобще такова нещо съществува!

 

Е?....  Как се очаква  от един ученик с един толкова окастрен - ограничен светоглед някога да стане някакъв добър  специалист в своята област?

Реално това се отнася за всичките тези които изредих по-горе както и редица други! Като да речем икономисти и много други!

Как един икономист може да върже един бюджет съставен от нецелесъобразно неефективно управлявани фондове? Какъвто е случая с Бюджета на тази държава! Където всичко тече и отива не където трябва!

Очевидно всичко е въпрос на Дизайн! А той най често зависи от дизайна такъв,  какъвто естеството на нещата го изисква! И няма нещо по-силно от него което да го контролира! Това е природата на нещата и нейната реалност. Която без необходимите знания няма как да бъде проумяна!

Неактивна

Моите коментари


05.08.2023 20:31 Кой и какъв е критерия за сравнение

Кой и какъв е критерия за сравнение за да може да се говори за "Равнопоставеност"?

Аз лично мисля, че жените са много надценени! Техните качества на Зубрачи не ги правят достатъчно добри специалисти за да послужи това за База за сравнение!

Едно нещо който го може ! Го може! Независимо от какъв пол е!

И точно това е Еманципацията да осъзнаеш своето място!

Тогава тези претенции на Европа също ще си клекнат на мястото!  

Съжалявам за Г-жа Фон Дер Лаян! Но......     Да се надуваш като гладен на сране не е решение!

Неактивна

Моите коментари


05.08.2023 21:33 Кой и какъв е критерия за сравнение

Кой и какъв е критерия за сравнение за да може да се говори за "Равнопоставеност"?

Аз лично мисля, че жените са много надценени! Техните качества на Зубрачи не ги правят достатъчно добри специалисти за да послужи това за База за сравнение!

Едно нещо който го може ! Го може! Независимо от какъв пол е!

И точно това е Еманципацията да осъзнаеш своето място!

Тогава тези претенции на Европа също ще си клекнат на мястото!  

Съжалявам за Г-жа Фон Дер Лаян! Но......     Да се надуваш като гладен на сране не е решение!

 

Моля изчакайте