Причините за изготвяне на настоящия проект за изменение и допълнение на Наредба № 8121з-919 от 13 юли 2017 г. за размера на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от Закона за Министерството на вътрешните работи (ЗМВР) и размера на началните и максималните заплати за длъжност на лицата, работещи по трудово правоотношение (Наредбата) са следните: На основание чл. 1, ал. 5, т. 9.1 от Закона за държавния бюджет на Република България (ЗДБРБ) за 2023 г. (Обн. ДВ, бр. 66 от 2023 г.) за сметка на предвидените разходи в централния бюджет за изпълнение на политики в област „Вътрешен ред и сигурност“ са одобрени допълнителни разходи, в размер на 150 млн. лв., както следва: „За увеличаване на основните заплати на персонала в системата на Министерството на вътрешните работи (МВР), считано от 1 август 2023 г. с 10 на сто, както и допълнително увеличение със 100 лв. на основните възнаграждения на служителите, заемащи длъжности по т. 2 – 13 и 15 от приложение № 2 към чл. 2, ал. 1 и 2 от Наредба № 8121з-919 от 13 юли 2017 г., вкл. за други плащания за персонала (за време на разположение; за специфични служебни дейности и условия за работа; за постигнати резултати; за облекло; порцион и пътни пари по време на платен годишен отпуск)“. В допълнение към предвиденото с разпоредбите на чл. 1, ал. 5, т. 9.1 от ЗДБРБ за 2023 г. се предвижда и допълнително увеличение със 100 лв. на основните възнаграждения на служителите, заемащи длъжности по т. 1 от приложение № 2 към чл. 2, ал. 1 и 2 от Наредбата с цел запазване на йерархичната структура на възнагражденията, определени в приложението. Необходимо е Наредбата да бъде приведена в съответствие с настъпилите изменения в Класификатора на длъжностите в МВР за служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и 3 и ал. 3 от ЗМВР и с извършеното увеличение с 1,5 на сто, считано от 01.09.2022 г. на индивидуалните заплати за длъжности по раздел VII от приложение № 3 от Наредбата. С оглед обстоятелството, че разпоредбата на чл. 1, ал. 5, т. 9.1 от ЗДБРБ за 2023 г. влиза в сила от 01.08.2023 г. и с цел осигуряване на своевременното увеличаване на възнагражденията на служителите на МВР с 10 на сто, за провеждане на общественото обсъждане се определя 14-дневен срок.
Министерство на вътрешните работи
Адрес: София, ул. „6-и септември“ 29
Електронна поща: priemna@mvr.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
1. Да не се облагат заплатите и възнагражденията за оценките за постигнати резултати при ЛРТП с данък, както е при останалите служители в МВР.
Моля да се вземе под внимание!
Благодаря!
1. Да не се облагат заплатите и възнагражденията за оценките за постигнати резултати при ЛРТП с данък, както е при останалите служители в МВР.
Моля да се вземе под внимание!
Благодаря!
1.Реално,обективно и достойно увеличение на заплатите на ЛРТП, относно полагащия трущ , компетентноста и инфлацията в световен мащаб.
1.Реално,обективно и достойно увеличение на заплатите на ЛРТП, относно полагащия трущ , компетентноста и инфлацията в световен мащаб.
1. Изменение на класификатора за длъжности относно ЛРТП ( промяна на длъжностите по закона за държавния служител или като служители в МВР с реални длъжности). Достойно, диференцирано и справедливо заплащане на труда на ЛРТП предвид спецификата, сложността и натовареността на труда ( ЛРТП, системен оператор в сектор “ Миграция” работят с чужди граждани, с граждани на ЕС, български граждани и фирми, работят с изключително сложна нормативна база-ЗЧРБ, ППЗЧРБ, ЗВПНРБГЕСЧТС, ЗБЛД, ПИБДЛ, ЗМВР, ЗАНН, НАРЕДБА ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗДАВАНЕ НА ВИЗИ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА НИЗОВИЯ РЕЖИМ, ПРАВИЛНИК ЗА ЛЕГАЛИЗАЦИИТЕ, ЗАВЕРКИТЕ И ПРЕВОДИТЕ НА ДОКУМЕНТИ И ДРУГИ КНИЖА и други, също така работят с 5-6 системи в МВР- БДС, ИИСС, НШИС, ЕРЧ, АРЧ, ЦАЙС-ДО).
1. Изменение на класификатора за длъжности относно ЛРТП ( промяна на длъжностите по закона за държавния служител или като служители в МВР с реални длъжности). Достойно, диференцирано и справедливо заплащане на труда на ЛРТП предвид спецификата, сложността и натовареността на труда ( ЛРТП, системен оператор в сектор “ Миграция” работят с чужди граждани, с граждани на ЕС, български граждани и фирми, работят с изключително сложна нормативна база-ЗЧРБ, ППЗЧРБ, ЗВПНРБГЕСЧТС, ЗБЛД, ПИБДЛ, ЗМВР, ЗАНН, НАРЕДБА ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗДАВАНЕ НА ВИЗИ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА НИЗОВИЯ РЕЖИМ, ПРАВИЛНИК ЗА ЛЕГАЛИЗАЦИИТЕ, ЗАВЕРКИТЕ И ПРЕВОДИТЕ НА ДОКУМЕНТИ И ДРУГИ КНИЖА и други, също така работят с 5-6 системи в МВР- БДС, ИИСС, НШИС, ЕРЧ, АРЧ, ЦАЙС-ДО).
Благодаря!
Благодаря!
1. Преразглеждане и изменение на Класификатора за длъжности с цел достойно заплащане, равен труд и справедливо разпределение на месечните възнаграждения, както и премахване на дублиращите длъжности с различен статут(ДС по ЗДСЛ и ЛРТП(лица, работещи по трудово правоотношения в МВР)), изпълняващи еднакви или сродни функции. Преразглеждане на възможността и взимане на справедливо решение е крайно наложащо, като се има в предвид спецификата на изпълнение на задачите и подобна служебна дейност, заплащането да бъде достойно. Задълженията и отговорностите са почти еднакви и не представляват по-различна сложност или рисково изпълнение. На всяко процентно увеличение разликата нараства все повече и повече. Заплатите на лицата, работещи по трудови правоотношения са вече три пъти по-ниски от заплатите на ДС по т.2. В страната по-голямата част от ЛРТП работят едновременно с граждани и служители, както и с електронна поща, ЦАИС ДО, МПД и т.н.
2.Следващото увеличение на заплатите да бъде с еднакви суми, а не процентно. Целта на всяко увеличение на заплатите е да компенсира нарастващата инфлация и поскъпване на живота, което не се усеща при нас ЛРТП. Ние на сме втора категория хора с по-малко потребности и недокоснати от икономическата криза в страната.
3. Парите за дрехи на служители, изпълняващи служебните си задължения без униформено облекло, да бъдат вдигнати на 800лв еднократна сума годишно.
Надявам се, че ще бъдем чути!
Благодаря!
1. Преразглеждане и изменение на Класификатора за длъжности с цел достойно заплащане, равен труд и справедливо разпределение на месечните възнаграждения, както и премахване на дублиращите длъжности с различен статут(ДС по ЗДСЛ и ЛРТП(лица, работещи по трудово правоотношения в МВР)), изпълняващи еднакви или сродни функции. Преразглеждане на възможността и взимане на справедливо решение е крайно наложащо, като се има в предвид спецификата на изпълнение на задачите и подобна служебна дейност, заплащането да бъде достойно. Задълженията и отговорностите са почти еднакви и не представляват по-различна сложност или рисково изпълнение. На всяко процентно увеличение разликата нараства все повече и повече. Заплатите на лицата, работещи по трудови правоотношения са вече три пъти по-ниски от заплатите на ДС по т.2. В страната по-голямата част от ЛРТП работят едновременно с граждани и служители, както и с електронна поща, ЦАИС ДО, МПД и т.н.
2.Следващото увеличение на заплатите да бъде с еднакви суми, а не процентно. Целта на всяко увеличение на заплатите е да компенсира нарастващата инфлация и поскъпване на живота, което не се усеща при нас ЛРТП. Ние на сме втора категория хора с по-малко потребности и недокоснати от икономическата криза в страната.
3. Парите за дрехи на служители, изпълняващи служебните си задължения без униформено облекло, да бъдат вдигнати на 800лв еднократна сума годишно.
Надявам се, че ще бъдем чути!
Благодаря!
1. Преразглеждане и изменение на Класификатора за длъжности с цел достойно заплащане, равен труд и справедливо разпределение на месечните възнаграждения, както и премахване на дублиращите длъжности с различен статут(ДС по ЗДСЛ и ЛРТП(лица, работещи по трудово правоотношения в МВР)), изпълняващи еднакви или сродни функции. Преразглеждане на възможността и взимане на справедливо решение е крайно наложащо, като се има в предвид спецификата на изпълнение на задачите и подобна служебна дейност, заплащането да бъде достойно. Задълженията и отговорностите са почти еднакви и не представляват по-различна сложност или рисково изпълнение. На всяко процентно увеличение разликата нараства все повече и повече. Заплатите на лицата, работещи по трудови правоотношения са вече три пъти по-ниски от заплатите на ДС по т.2. В страната по-голямата част от ЛРТП работят едновременно с граждани и служители, както и с електронна поща, ЦАИС ДО, МПД и т.н.
2.Следващото увеличение на заплатите да бъде с еднакви суми, а не процентно. Целта на всяко увеличение на заплатите е да компенсира нарастващата инфлация и поскъпване на живота, което не се усеща при нас ЛРТП. Ние на сме втора категория хора с по-малко потребности и недокоснати от икономическата криза в страната.
3. Парите за дрехи на служители изпълняващи служебните си задължения без униформено облекло да бъдат вдигнати на 800лв еднократна сума годишно.
Надявам се, че ще бъдем чути!
С уважение!
Благодаря!
1. Преразглеждане и изменение на Класификатора за длъжности с цел достойно заплащане, равен труд и справедливо разпределение на месечните възнаграждения, както и премахване на дублиращите длъжности с различен статут(ДС по ЗДСЛ и ЛРТП(лица, работещи по трудово правоотношения в МВР)), изпълняващи еднакви или сродни функции. Преразглеждане на възможността и взимане на справедливо решение е крайно наложащо, като се има в предвид спецификата на изпълнение на задачите и подобна служебна дейност, заплащането да бъде достойно. Задълженията и отговорностите са почти еднакви и не представляват по-различна сложност или рисково изпълнение. На всяко процентно увеличение разликата нараства все повече и повече. Заплатите на лицата, работещи по трудови правоотношения са вече три пъти по-ниски от заплатите на ДС по т.2. В страната по-голямата част от ЛРТП работят едновременно с граждани и служители, както и с електронна поща, ЦАИС ДО, МПД и т.н.
2.Следващото увеличение на заплатите да бъде с еднакви суми, а не процентно. Целта на всяко увеличение на заплатите е да компенсира нарастващата инфлация и поскъпване на живота, което не се усеща при нас ЛРТП. Ние на сме втора категория хора с по-малко потребности и недокоснати от икономическата криза в страната.
3. Парите за дрехи на служители изпълняващи служебните си задължения без униформено облекло да бъдат вдигнати на 800лв еднократна сума годишно.
Надявам се, че ще бъдем чути!
С уважение!
Благодаря!
Поредната подигравка с лицата, работещи по трудово правоотношение! 10%, обложени с данък и осигуровки е направо смешно. Разлика със заплатите на ДС по т. 2 е вече 3 пъти! Всеки в системата е наясно кой колко работи!
Поредната подигравка с лицата, работещи по трудово правоотношение! 10%, обложени с данък и осигуровки е направо смешно. Разлика със заплатите на ДС по т. 2 е вече 3 пъти! Всеки в системата е наясно кой колко работи!
14.08.2023
28.08.2023
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Считам за напълно адекватно и мотивирано допълнителното увеличение на основните заплати на младши изпълнителски длъжности със 100лв.
Мотиви: Един такъв служител на длъжност командир на отделение /екип/ или началник на дежурна смяна, за да заеме тази длъжност, освен стаж и опит е показал и качества и мотивираност за ръководеният от него екип /отделение, смяна/. Разлика трябва да има, за да има допълнителна мотивация и за тези под него за кариерно развитие. Що се касае за току що завършилите висше образование, то те са без опит и стаж. Те трябва да извървят своя път за кариерно развитие, като мотивацията е ,че пред тях имо повече опции за развитие, а именно освен в степен да се развият в кариерата като ръководни или висши ръководни длъжности /където заплатите са по-привлекателни/, на база качества, които притежават и опитът който ще придобият с годините.
Считам за напълно адекватно и мотивирано допълнителното увеличение на основните заплати на младши изпълнителски длъжности със 100лв.
Мотиви: Един такъв служител на длъжност командир на отделение /екип/ или началник на дежурна смяна, за да заеме тази длъжност, освен стаж и опит е показал и качества и мотивираност за ръководеният от него екип /отделение, смяна/. Разлика трябва да има, за да има допълнителна мотивация и за тези под него за кариерно развитие. Що се касае за току що завършилите висше образование, то те са без опит и стаж. Те трябва да извървят своя път за кариерно развитие, като мотивацията е ,че пред тях имо повече опции за развитие, а именно освен в степен да се развият в кариерата като ръководни или висши ръководни длъжности /където заплатите са по-привлекателни/, на база качества, които притежават и опитът който ще придобият с годините.