Причините за разработване на проекта на нормативния документ са свързани с необходимостта от предприемане на нормативни промени, с които да бъде актуализиран обхватът на утвърдените към настоящия момент кодове на медицинските процедури в Кодиращата система на медицинските процедури – версия 2020 г.
Цел на предложените промени:
С предложените промени се цели създаване на възможност за коректно отчитане на извършените от лечебните заведения изследвания, посочени по-горе, които са включени в обхвата на високоспециализираните медико-диагностични изследвания в пакета дейности на НЗОК. С приемането на проекта тези дейности ще се отчитат по унифициран, нормативно регламентиран начин от всички лечебни заведения, ангажирани с изпълнението им.
Очаквани резултати:
Като основен резултат от предложените промени се очаква да бъдат създадени условия за акуратност на предоставяната от лечебните заведения здравна информация при отчитане на извършените медико-диагностични дейности от пакета дейности на НЗОК и при обработване на здравна и медико-статистическа информация. Със заложените промени се гарантира и прозрачност и по-добър контрол при финансирането на лечебните заведения.
Финансови и други средства, необходими за прилагането на новата уредба:
Новата уредба не изисква финансов или друг ресурс и няма да доведе до пряко и/или косвено въздействие върху държавния бюджет, нито върху бюджета на лечебните заведения и на другите юридически и физически лица, които са длъжни да я прилагат.
Адрес за изпращане на становища и предложения: ikovacheva@mh.government.bg
Министерство на здравеопазването
Адрес: София, София, пл. Света Неделя № 5
Електронна поща: press@mh.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
23.08.2023
05.09.2023
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Стига Глупости!
Този "обхват" от "високоспециализираните медико-диагностични изследвания в пакета дейности на НЗОК" е незаконен! Тъй като в него не са включени високоспециализираните медико-диагностични изследвания, които да осигурят изискването посочено в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81 от Закона за Здравето, за да се осигури „своевременност, достатъчност и качество на медицинската помощ“ при „зачитане правата на пациента“.
Което регламентира цялата дейност на НЗОК като Незаконна и противоконституционна!
Което превръща НЗОК в нелегетимен орган който може да участва в системата на Здравеопазването в България.
Стига Глупости!
Този "обхват" от "високоспециализираните медико-диагностични изследвания в пакета дейности на НЗОК" е незаконен! Тъй като в него не са включени високоспециализираните медико-диагностични изследвания, които да осигурят изискването посочено в т. 1 и т. 4 от ал. 2 на чл. 81 от Закона за Здравето, за да се осигури „своевременност, достатъчност и качество на медицинската помощ“ при „зачитане правата на пациента“.
Което регламентира цялата дейност на НЗОК като Незаконна и противоконституционна!
Което превръща НЗОК в нелегетимен орган който може да участва в системата на Здравеопазването в България.