С проекта на Наредба се създава правна възможност за изплащане на допълнително възнаграждение за постигнати високи резултати за работа по програми/проекти с външно финансиране за военнослужещите и за цивилните служители по трудово правоотношение в Министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия.
Проектът се публикува за срок от 30 дни.
Министерство на отбраната
Адрес: София, София 1000, ул.Дякон Игнатий 3
Електронна поща: cao@mod.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Здравейте,
Моля в Наредбата да бъде променен чл. 20 по следния начин:
,,Допълнително възнаграждение за постигнати високи резултати на военнослужещите на длъжност в международни организации или в други международни инициативи на и извън територията на страната, като и на тези участващи в операции и мисии извън територията на страната, се определят в размер на определената разчетна единица по чл. 11, т. 2 и се изплащат от военното формирование, в което се водят на доволствие."
Здравейте,
Моля в Наредбата да бъде променен чл. 20 по следния начин:
,,Допълнително възнаграждение за постигнати високи резултати на военнослужещите на длъжност в международни организации или в други международни инициативи на и извън територията на страната, като и на тези участващи в операции и мисии извън територията на страната, се определят в размер на определената разчетна единица по чл. 11, т. 2 и се изплащат от военното формирование, в което се водят на доволствие."
Предложение:
В чл. 20 от раздел 2 е необходимо да се добавят и военнослужещите на международни длъжности – подчертано в скоби:
Чл. 20. Допълнително възнаграждение за постигнати високи резултати на военнослужещите, участващи в операции и мисии извън територията на страната (и заемащи длъжности в международни организации или в други международни инициативи извън територията на страната), се определя в размер на определената разчетна единица по чл. 11, т. 2 и се изплаща от военното формирование, в което се водят на доволствие.
Обосновка:
Наредбата би следвало да обхваща всички военнослужещи, както на национални, така и на международни длъжности. Като критерий за допълнително възнаграждение могат да се използват годишното оценяване на военнослужещите от съответните международни щабове или организации, в които те са дългосрочно командировани.
Предложение:
В чл. 20 от раздел 2 е необходимо да се добавят и военнослужещите на международни длъжности – подчертано в скоби:
Чл. 20. Допълнително възнаграждение за постигнати високи резултати на военнослужещите, участващи в операции и мисии извън територията на страната (и заемащи длъжности в международни организации или в други международни инициативи извън територията на страната), се определя в размер на определената разчетна единица по чл. 11, т. 2 и се изплаща от военното формирование, в което се водят на доволствие.
Обосновка:
Наредбата би следвало да обхваща всички военнослужещи, както на национални, така и на международни длъжности. Като критерий за допълнително възнаграждение могат да се използват годишното оценяване на военнослужещите от съответните международни щабове или организации, в които те са дългосрочно командировани.
В така предложените текстове на Наредбата не фигурират дългосрочно командированите военнослужещи и цивилни служители от министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия, в международни организации или в други международни инициативи извън територията на страната.
Както вече е видно от други коментари, пропуснати са и военнослужещите и цивилните служители командировани или изпълняващи задълженията си в многонационални формирования/структури на територията на страната. Единствено в Наредбата са включени военнослужещите, участващи в мисии и операции извън страната - чл.20.
В тази връзка предлагам да се създаде отделен член в Наредбата, който да регламентира получаването на допълнителни възнаграждения за постигнати високи резултати от военнослужещите и цивилните служители от МО, СППМО и БА, дългосрочно командировани в международни организации или в други международни инициативи извън територията на страната. Също така вместо отделен член би могло да се добави съответен текст към съществуващия чл.20, който да включи всички пропуснати.
В така предложените текстове на Наредбата не фигурират дългосрочно командированите военнослужещи и цивилни служители от министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия, в международни организации или в други международни инициативи извън територията на страната.
Както вече е видно от други коментари, пропуснати са и военнослужещите и цивилните служители командировани или изпълняващи задълженията си в многонационални формирования/структури на територията на страната. Единствено в Наредбата са включени военнослужещите, участващи в мисии и операции извън страната - чл.20.
В тази връзка предлагам да се създаде отделен член в Наредбата, който да регламентира получаването на допълнителни възнаграждения за постигнати високи резултати от военнослужещите и цивилните служители от МО, СППМО и БА, дългосрочно командировани в международни организации или в други международни инициативи извън територията на страната. Също така вместо отделен член би могло да се добави съответен текст към съществуващия чл.20, който да включи всички пропуснати.
Дали авторският колектив на тази проекто наредба колективно, или всеки поотделно е против членството ни в НАТО, и защо в нея са пропуснати "многонационалните формирования на територията на страната"?
Това умишлен пропуск ли е или подмолен стремеж за вредителство, изразяващ се в затормозяване процеса на комплектоване на CMDR COE, NFIU и Бойната група? Може би разсеяност? Или банално безхаберие?
Предлагам:
В заглавието, след "Българската армия" да бъде изрично написано "и многонационалните формирования на територията на страната."
Дали авторският колектив на тази проекто наредба колективно, или всеки поотделно е против членството ни в НАТО, и защо в нея са пропуснати "многонационалните формирования на територията на страната"?
Това умишлен пропуск ли е или подмолен стремеж за вредителство, изразяващ се в затормозяване процеса на комплектоване на CMDR COE, NFIU и Бойната група? Може би разсеяност? Или банално безхаберие?
Предлагам:
В заглавието, след "Българската армия" да бъде изрично написано "и многонационалните формирования на територията на страната."
Браво, чудесно, почти отлично.
Но нека вместо да се хвърляме на голямото- високи резултати за нещо което тепърва командирите по места ще го мислят какво ще да е,първо да го докараме до удовлетворителни резултати за задължителните изисквания. Но реално - не по принципа "хартията търпи всичко".
Например по физическа подготовка. Защото там положението е смях, шок и ужас:-((((
Нека първият ясен и измерим критерий за резултат да бъде провеждане на истински изпити по ФП и който взел - да взима.......
Щото ми е писна и български граждани и чужди военни да се подхилкват и да ме питат имаме ли изпити по физическо в нашата армия.
Браво, чудесно, почти отлично.
Но нека вместо да се хвърляме на голямото- високи резултати за нещо което тепърва командирите по места ще го мислят какво ще да е,първо да го докараме до удовлетворителни резултати за задължителните изисквания. Но реално - не по принципа "хартията търпи всичко".
Например по физическа подготовка. Защото там положението е смях, шок и ужас:-((((
Нека първият ясен и измерим критерий за резултат да бъде провеждане на истински изпити по ФП и който взел - да взима.......
Щото ми е писна и български граждани и чужди военни да се подхилкват и да ме питат имаме ли изпити по физическо в нашата армия.
19.10.2023
19.11.2023
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
В така предложените текстове на Наредбата НЕ ФИГУРИРАТ дългосрочно командированите военнослужещи и цивилни служители от министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия, в международни организации или в други международни инициативи извън територията на страната и военнослужещите и цивилните служители командировани или изпълняващи задълженията си в многонационални формирования/структури на територията на страната.
В тази връзка предлагам да се създаде отделен член в Наредбата, който да регламентира получаването на допълнителни възнаграждения за постигнати високи резултати от военнослужещите и цивилните служители от МО, СППМО и БА, дългосрочно командировани в международни организации или в други международни инициативи извън територията на страната или би могло да се добави съответен текст към съществуващия чл.20, който да включи всички ПРОПУСНАТИ.
В така предложените текстове на Наредбата НЕ ФИГУРИРАТ дългосрочно командированите военнослужещи и цивилни служители от министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия, в международни организации или в други международни инициативи извън територията на страната и военнослужещите и цивилните служители командировани или изпълняващи задълженията си в многонационални формирования/структури на територията на страната.
В тази връзка предлагам да се създаде отделен член в Наредбата, който да регламентира получаването на допълнителни възнаграждения за постигнати високи резултати от военнослужещите и цивилните служители от МО, СППМО и БА, дългосрочно командировани в международни организации или в други международни инициативи извън територията на страната или би могло да се добави съответен текст към съществуващия чл.20, който да включи всички ПРОПУСНАТИ.