Министерски съвет Портал за обществени консултации

Базисен модел на комплексно административно обслужване

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

14.05.2013 г. 28.05.2013 г. Неактивна

Номер на консултация

845-K

Област на политика

Държавна администрация

Базисният модел на комплексно административно обслужване допълва и надгражда Базисния модел за административно обслужване на принципа на „едно гише” от 2002 г., като дава акценти и посока, която отговаря на текущото развитие на обществото и технологиите. Моделът представлява обща универсална рамка за въвеждане на комплексно административно обслужване в държавната администрация. Неговата цел е да подпомогне административните органи при прилагане на принципите за комплексно административно обслужване, като предоставя структурирана цялостна методология за практическото му въвеждане. Акцентът на методологията е върху изискванията за осигуряване на ефективно взаимодействие и координация между отделните администрации, необходимата обезпеченост с човешки ресурси, съответните процеси и услуги, детайлен подход за изпълнение, както и възможните предизвикателства. Специално внимание е обърнато на предоставянето на по-широк набор от канали за достъп до административни услуги, тяхната съвместимост и възможностите за внедряване на нови канали. Заложеното в модела комплексно административно обслужване е такова обслужване, при което административната услуга се предоставя без да е необходимо гражданите и бизнесът да предоставят информация или доказателства, които са вече налични в администрацията, независимо дали тези данни се поддържат в електронна форма или на хартиен носител.

Отговорна институция

Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

съвместимост между използваните програмни продукти от административните структури
Големият проблем е, че всяка община и административна структура самостоятелно е възлагала изработването на електронни регистри, без идея за ползване от друг външен потребител, поради което програмните продукти, които се използват в администрацията са несъвместими, т.е. изходът на една административна структура , не е вход за друга такава. Например КАТ поддържат регистър на наказателните постановления, който не обновяват и по тази причина не са надежден източник на информация, от друга страна, ако клиент си плати глобата в офис на НАП или по банкова сметка на НАП, тази информация не се отразява в КАТ и клиентът продължава да стои като задължено лице. Регистрите на общините по отношение на Местни данъци и такси по никакъв начин не са съвместими с тези на други административни структури - те са си държава в държавата и по тази причина няма как да се електронизират.
Необходим е нов подход при разработване на програмни продукти на всяка една административна структура. В тази връзка трябва да има одобрение на съвет за административна реформа, електронно правителство или друг координационен орган, който да дава одобрение за разработване на същия след съгласуване с административните структури, ползватели на външната услуги и едва тогава да се преминава към разработването им. От друга страна е необходимо да се изведе тестова база, в която да се тестват новите продукти между всички заинтерисовани администрации и едва тогава да се въвеждат в употреба.
Считам за удачно да се изработи единен портал към Министерски съвет, който да указва на гражданите услугите, които могат да получават, а защо не и регионални портали, където гражданите да заявяват услугите , които желаят и те електронно да се преразпределят между администрациите, като клиентът може с получен достъп да вижда как се движи изпълнението на заявената услуга между администрациите, а окончателното оформяне на дадения документ да представлява част от достъпа в този портал. По такъв начин всяка администрация може да се информира за издадените документи от други такива за конкретното ЕГН или ЕИК.
съвместимост между използваните програмни продукти от административните структури
Големият проблем е, че всяка община и административна структура самостоятелно е възлагала изработването на електронни регистри, без идея за ползване от друг външен потребител, поради което програмните продукти, които се използват в администрацията са несъвместими, т.е. изходът на една административна структура , не е вход за друга такава. Например КАТ поддържат регистър на наказателните постановления, който не обновяват и по тази причина не са надежден източник на информация, от друга страна, ако клиент си плати глобата в офис на НАП или по банкова сметка на НАП, тази информация не се отразява в КАТ и клиентът продължава да стои като задължено лице. Регистрите на общините по отношение на Местни данъци и такси по никакъв начин не са съвместими с тези на други административни структури - те са си държава в държавата и по тази причина няма как да се електронизират.
Необходим е нов подход при разработване на програмни продукти на всяка една административна структура. В тази връзка трябва да има одобрение на съвет за административна реформа, електронно правителство или друг координационен орган, който да дава одобрение за разработване на същия след съгласуване с административните структури, ползватели на външната услуги и едва тогава да се преминава към разработването им. От друга страна е необходимо да се изведе тестова база, в която да се тестват новите продукти между всички заинтерисовани администрации и едва тогава да се въвеждат в употреба.
Считам за удачно да се изработи единен портал към Министерски съвет, който да указва на гражданите услугите, които могат да получават, а защо не и регионални портали, където гражданите да заявяват услугите , които желаят и те електронно да се преразпределят между администрациите, като клиентът може с получен достъп да вижда как се движи изпълнението на заявената услуга между администрациите, а окончателното оформяне на дадения документ да представлява част от достъпа в този портал. По такъв начин всяка администрация може да се информира за издадените документи от други такива за конкретното ЕГН или ЕИК.

История

  • Начало на обществената консултация

    14.05.2013

  • Приключване на консултацията

    28.05.2013

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте