Министерство на електронното управление
Адрес: София, ул. Ген. Гурко №6
Електронна поща: mail@egov.government.bg
---
Пакет основни документи
---
Консултационен документ
---
Справка становища
---
1. В чл. 12, ал. 1 към кодовете за публикуване да бъдат добавени кодовете до 97.
2. В чл. 12, ал. 2, т. 3, думата "заличен" да бъде заменена с думите "анонимизиран по реда на чл. 15, ал. 4 от Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги". Възможно е т. 3 да бъде предвидена да влезе в сила от 1 юли 2024 г, за да може да бъде надградена системата със съответната функционалност.
3. Тъй като ЕИК и код по БУЛСТАТ не са налични в настоящите реквизите на системата, следва тяхното публикуване също да бъде с отложено влизане в сила от 1 юли (когато, предполагаемо, ще бъде готова новата функционалност в системата)
4. След 1 юли 2024 г. (при надградена система) не следва да се прилага режима на ръчно публикуване, тъй като СЕБРА трябва да може да генерира набора от данни автоматизирано. С оглед на това, срокът може да бъде и по-кратък (едноседмичен/едномесечен).
5. Следва да бъде предвидена разпоредба (или поне функциоанлност) за заличаване на лични идентификатори от основанието за плащане, тъй като се случва в него да бъдат включвани ЕГН-та от несъобразителни разпоредители. Напр.: "Ако в основанието за плащане присъстват лични идентификатори, те са заличават."
6. В параграф 3 не следва изменението да бъде възлагано от МЕУ, тъй като собственик на системата е МФ. МЕУ може да подготви спецификацията на измененията, но самото възлагане е редно да бъде вменено на собственика на системата.
1. В чл. 12, ал. 1 към кодовете за публикуване да бъдат добавени кодовете до 97.
2. В чл. 12, ал. 2, т. 3, думата "заличен" да бъде заменена с думите "анонимизиран по реда на чл. 15, ал. 4 от Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги". Възможно е т. 3 да бъде предвидена да влезе в сила от 1 юли 2024 г, за да може да бъде надградена системата със съответната функционалност.
3. Тъй като ЕИК и код по БУЛСТАТ не са налични в настоящите реквизите на системата, следва тяхното публикуване също да бъде с отложено влизане в сила от 1 юли (когато, предполагаемо, ще бъде готова новата функционалност в системата)
4. След 1 юли 2024 г. (при надградена система) не следва да се прилага режима на ръчно публикуване, тъй като СЕБРА трябва да може да генерира набора от данни автоматизирано. С оглед на това, срокът може да бъде и по-кратък (едноседмичен/едномесечен).
5. Следва да бъде предвидена разпоредба (или поне функциоанлност) за заличаване на лични идентификатори от основанието за плащане, тъй като се случва в него да бъдат включвани ЕГН-та от несъобразителни разпоредители. Напр.: "Ако в основанието за плащане присъстват лични идентификатори, те са заличават."
6. В параграф 3 не следва изменението да бъде възлагано от МЕУ, тъй като собственик на системата е МФ. МЕУ може да подготви спецификацията на измененията, но самото възлагане е редно да бъде вменено на собственика на системата.
19.12.2023
19.01.2024
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
7. Предлагам да се създаде нов член, с цел публичност на наличната информация за разпоредителите с бюджет, както следва (конкретните атрибути са вече налични съгласно публично наличната документация на СЕБРА):
Чл... (1) Министърът на финансите поддържа публичен регистър на бюджетните организации в СЕБРА, в т.ч. в машинночетим формат.
(2) В регистъра се вписват, съответно публикуват, най-малко следните обстоятелства: Код на бюджетната организация, наименование на бюджетната организация, степен на бюджетната организация в качеството ѝ на разпоредител с бюджет, ЕИК/код по БУЛСТАТ, статус, код по ЕБК, кратко име/съкращение, държава, юридически статут, регистриран по ДДС, пълен адрес на седалище, интернет страница
(3) За стопанските предприятия се вписват, съответно публикуват и следните обстоятелства:
1. Процент държавно участие
2. Класификация на участието
3. Секторна принадлежност, съгласно ESA 2010
4. Дата на включване в сектор “Държавно управление”
5. Дата на изключване от сектор “Държавно управление”
6. Начална дата на отчетност по чл. 165 от Закона за публичните финанси
7. Крайна дата на отчетност по чл. 165 от Закона за публичните финанси
(4) За нестопанските организации се вписват, съответно публикуват и следните обстоятелства:
1. Класификация на участието
2. Секторна принадлежност, съгласно ESA 2010
3. Дата на включване в сектор “Държавно управление”
4. Дата на изключване от сектор “Държавно управление”
5. Начална дата на отчетност по чл. 165 от Закона за публичните финанси
6. Крайна дата на отчетност по чл. 165 от Закона за публичните финанси
7. Специален закон, въз основа на който е създадена съответната нестопанска организация
7. Предлагам да се създаде нов член, с цел публичност на наличната информация за разпоредителите с бюджет, както следва (конкретните атрибути са вече налични съгласно публично наличната документация на СЕБРА):
Чл... (1) Министърът на финансите поддържа публичен регистър на бюджетните организации в СЕБРА, в т.ч. в машинночетим формат.
(2) В регистъра се вписват, съответно публикуват, най-малко следните обстоятелства: Код на бюджетната организация, наименование на бюджетната организация, степен на бюджетната организация в качеството ѝ на разпоредител с бюджет, ЕИК/код по БУЛСТАТ, статус, код по ЕБК, кратко име/съкращение, държава, юридически статут, регистриран по ДДС, пълен адрес на седалище, интернет страница
(3) За стопанските предприятия се вписват, съответно публикуват и следните обстоятелства:
1. Процент държавно участие
2. Класификация на участието
3. Секторна принадлежност, съгласно ESA 2010
4. Дата на включване в сектор “Държавно управление”
5. Дата на изключване от сектор “Държавно управление”
6. Начална дата на отчетност по чл. 165 от Закона за публичните финанси
7. Крайна дата на отчетност по чл. 165 от Закона за публичните финанси
(4) За нестопанските организации се вписват, съответно публикуват и следните обстоятелства:
1. Класификация на участието
2. Секторна принадлежност, съгласно ESA 2010
3. Дата на включване в сектор “Държавно управление”
4. Дата на изключване от сектор “Държавно управление”
5. Начална дата на отчетност по чл. 165 от Закона за публичните финанси
6. Крайна дата на отчетност по чл. 165 от Закона за публичните финанси
7. Специален закон, въз основа на който е създадена съответната нестопанска организация