С проекта на нов Устройствен правилник на Министерство на външните работи се цели да намерят институционално решение актуализираните приоритети на Министерството на външните работи, подобряване на координацията между отделните структурни звена и конкретизиране на функциите им, засилване на контрола и отчетността в министерството и дипломатическите мисии, оптимизиране и преразпределение на щатната численост.
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
09.08.2013
22.08.2013
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
6. В допълнение, във функциите на ГД да се разпише връзката на глобалните проблеми с външните измерения на политиките на ЕС, които са в компетенциите на дирекция "ПИЕС", така че да се осъществява координация между позициите, изразявани в други формати на работните органи на ЕС, включително в рамките на координационния механизъм по ПМС 85 и механизмите за съгласуване на позиции по глобалните проблеми. До момента това съгласуване е опосредствано преди всичко чрез водещото ведомство по даден глобален проблем.
7.В чл. 26(1) т.2, както и на всички места, където от координационния механизъм в рамките на ЕС, се изключва ОВППС и политиката за развитие, да се добави и предоставянето на хуманитарна помощ, доколкото тя е част от външните политики на ЕС, за която по аналогия с политиката за развитие се прилага ПМС 234 от 1 август 2011 г.
8. Текстът в УП, касаещ дирекция "ЮИЕ" не включва двустранната дейност на дирекцията и трябва да бъде допълнен, подобно на другите двустранни дирекции.
9. В правомощията на Постоянния секретар да бъде записано, че съдейства за приемственост, последователност и стабилност на дипломатическата служба, в допълнение на това, че отговаря за съответствието с приоритетите и целите на правителството /чл.14 (1) т.2./.
10. Като обща редакционна забележка, навсякъде където става дума за ОВППС и ОПСО, те да се изписват като отделни политики, а не "ОВППС, включително ОПСО".
6. В допълнение, във функциите на ГД да се разпише връзката на глобалните проблеми с външните измерения на политиките на ЕС, които са в компетенциите на дирекция "ПИЕС", така че да се осъществява координация между позициите, изразявани в други формати на работните органи на ЕС, включително в рамките на координационния механизъм по ПМС 85 и механизмите за съгласуване на позиции по глобалните проблеми. До момента това съгласуване е опосредствано преди всичко чрез водещото ведомство по даден глобален проблем.
7.В чл. 26(1) т.2, както и на всички места, където от координационния механизъм в рамките на ЕС, се изключва ОВППС и политиката за развитие, да се добави и предоставянето на хуманитарна помощ, доколкото тя е част от външните политики на ЕС, за която по аналогия с политиката за развитие се прилага ПМС 234 от 1 август 2011 г.
8. Текстът в УП, касаещ дирекция "ЮИЕ" не включва двустранната дейност на дирекцията и трябва да бъде допълнен, подобно на другите двустранни дирекции.
9. В правомощията на Постоянния секретар да бъде записано, че съдейства за приемственост, последователност и стабилност на дипломатическата служба, в допълнение на това, че отговаря за съответствието с приоритетите и целите на правителството /чл.14 (1) т.2./.
10. Като обща редакционна забележка, навсякъде където става дума за ОВППС и ОПСО, те да се изписват като отделни политики, а не "ОВППС, включително ОПСО".