Моите коментари
Програмата по физическо възпитание и спорт в сегашния си вариант, не отчита индивидуалните особености на децата. Часовете (особено в началото и края на учебната година) протичат под формата на нормативи с оглед оценка на физическата дееспособност. Резултатите са според годините на учениците, не се взимат предвид физическите особености - нисък, висок, слаб, по-пълно дете. Не е коректно всички да се обединяват под един знаменател. Системата за оценка на физическата дееспособност може да доведе до стресиране на децата и нежелание да влизат в час по физическо.
Часовете по физическо възпитание трябва, както е написано в проектонаредбата, да изградят положително отношение към спортните дейности. Някой скача добре, друг тича добре, трети пък е добър в тенис на маса. Но фокусът е насочен към постигане на нормативите, независимо от индивидуалните особености на учениците, което води до стрес в учениците, че не могат да покрият определен норматив определен с наредба №11, заповед РД09-1588 за оценка на резултатите по физическо възпитание и спорт.
За изграждане на интерес към физическото би трябвало учениците да се въведат в основите на различните видове спорт ( волейбол, лека атлетика, баскетбол, плуване, тенис, бадминтон и др.). Не считам, че е уместно през по голямата част от учебната година , например учениците да играят волейбол, трябва да има цикличност в различните спортни дейности. Уместно е да се застъпят повече часове за народни танци и български фолклор. При възможност от страна на училището би било добре да се организират походи в планината- както е посочено в проектонаредбата - това е начин за обучение за ориентиране в местността, придвижване на група по разнообразен терен.
Допълнително има деца, които по здравословни причини са освободен от часовете по физическо. Защо трябва да има противопоставяне на учениците, посещаващи часовете по физическо и освободените от предмета? Би трябвало да няма оценка по физическо, да бъде – ЗАЧИТА СЕ/НЕ СЕ ЗАЧИТА.
Всички трябва да ходят с желание в часовете по физическо, със заниманията и въвеждането на учениците в основите на различните видове спорт може да се създаде интерес към определен спорт, да се стимулират учениците да участват в различни спортни състезания.