Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Лора Фажон

Обществени консултации с участието на Лора Фажон

Неактивна

Моите коментари


14.01.2024 15:26 Спрете този произвол! - продължение

Не на последно място, мотивите за закриването на библиотеката са абсурдни, освен че са формулирани с клишета, копирани от интернет публикации относно що е то електронна книга и интернет пазаруване, в т.ч. wikipedia. Тъй като, както се споменава в мотивите, за прилагането на проекта не се изискват допълнителни финансови средства, авторът е пропуснал да спомене как ИП ще осигури средства за закупуването на електронни книги, защото повечето, особено специализираната литература, се заплащат. Или може би директорът, който до момента демонстрира притежание на „върховен интелект“, е преценил, че няма необходимост служителите да се усъвършенстват в знанията си, да четат и научават нови неща – процес, който трае през целия живот на човека, но който за него изглежда е приключил с дипломирането от гимназиална степен на образование...

В заключение, подобни структурни промени трябва да са плод на сериозна преценка и анализ на професионалисти от всички засегнати звена, а не резултат на подобно самодейно упражнение, което цели всичко друго, но не и подобряване на дейността на Института.

Предложения във връзка с гореизложеното:

  • Тъй като публикуването на проекта не се предходжда от проведени консултации и обсъждания в рамките на ИП – МВР, да бъде проведена среща със синдикатите, ръководството на МВР и ръководителите на всички структурни звена в Института, вкл. засегнатите, пред които директорът на Института – автор на предложението, да изложи подробно мотивите за всяко свое предложение.

  • Вероятно Правилникът за дейността на ИП – МВР /в сегашния му вид/ действително се нуждае от прецизиране, но за целта трябва да се създаде Работна група, която да включва представители на всички структурни звена на Института, както и юристи и експерти от администрацията на МВР, която да извърши подробен правен и професионален анализ на устройството и дейността на ИП – МВР и да подготви промени в Правилника или нов Правилник, ако се прецени наличието подобна необходимост.

Крайно време е да бъде проявен здрав разум и да се спре безумието и опита за лична саморазправа на човек, квалифициран единствено да работи с полираф и то за целите на намиране на негови лични вещи като напр. пакетче бадеми.....

14.01.2024 15:26 Спрете този произвол!

Подготвеният проект на нов Правилник на ИП – МВР, с изключение на някои дребни редакционни промени, като съществен елемент предвижда единствено да закрие две много важни структурни звена в Института – Библиотеката и сектор „Психологическо осигуряване на структурите в гр. София“ – промяна, която следва да се извърши чрез изменения и допълнение на действащия Правилник, а не чрез приемане на нов такъв.

Преструктурирането е единственият начин един работодател да се освободи от неудобни за него хора и начинът, по който директорът на ИП е избарл това да стане – чрез приемането тна изцяло нов правилник, е доказателство, че именно това е целта на новия документ. Да се се замаскира тази истинска причина под твърдението за необходимост от прецизиране на дейности и липсата на регламентация за извършването на нови такива, въведени с последните изменения на ЗМВР. Парадоксално обаче, проектът на нов правилник не дава отговор на тези въпроси.

Няма никакво съмнение, че директорът на ИП, сам по себе си лишен от опит, капацитет и компетентност, изпълнвяващ очевидно чужди поръчки, действа въз основа на личен интерес и мотив, което обаче за жалост създава опасност да предизвика необратими катастрофални последици за системата на МВР, изключително важна част от която е дейността на психолозите. С действията си лицето директор ще унищожи утвърден и доказано работещ през годините механизъм, за което едва ли гласувалото му доверие ръководство на МВР си дава сметка.

Много е важно да се направи подробен юридически и експертен, от гл.т. на психологическата дейност, анализ на предложения проект, защото такъв очевидно липсва, а той неминуемо ще доведе до извода за безумието на предложението.

По същество, закриването на двете структури не е аргументирано в мотивите към проекта – защо се прави /повтаря се непрекъснато, че ще бъде постигната оптимизация, но простото повтаряне на дадено твърдение не го прави факт, а предложението не осигурява доказателства и пояснение, че това действително ще се случи/, както и коя структура ще поеме извършваните от тях до момента дейности. Ако част от дейността на сектор „Психологическо осигуряване на структурите в гр. София“ се поеме от териториалните звена, не става ясно как ще се извършва бъдещото осигуряване на гр. София??? Или може би самият Институт със служителите му в София ще остане ангажиран единствено с дейностите на територията на гр. София и областите София-град и Софийска област???

На следващо място, ако проектът цели икономия на средства чрез преустановяване на служебните пътувания на служителите от София из страната, как точно авторът си представя служителите от териториалните структури да обслужват районите си на действие – без командировъчни???!!!! Например, гр. Видин разполага с областна дирекция на полицията, областна дирекция на пожарната и два ГКПП, но няма нито един психолог. Предполага се по новия правилник тези звена да бъдат обслужвани от Монтана. Означава ли, че командированите от Монтана ще пътуват до Видин без командировъчни средства /а те са едни и същи, независимо дали се пътува от София или от Монтана, разлика може да има само в разстоянието до някои части на страната/.

Изключително важна промяна в настоящия за България външнополитически контекст е тази, която ще се отрази на работата с настанените в домове за временно настаняване чужденци, търсещи убежище. Тя е обект на специален интерес от страна партньорски държави, конкретно понастоящем Австрия, заради стремежа на България към пълноправно членство в Шенген. България е поела ангажименти за грижата за тези лица, вкл. психологическа, по силата на редица международни правни актове. В този контекст, в мотивите на проекта се посочва, че той не предвижда въвеждане на право на Европейския съюз, но на практика предвижда дерогация от такова.

 

Моля изчакайте