Моите коментари
От приложените Мотиви към проект на Правилник за устройството и дейността на Института по психология на Министерството на вътрешните работи, не я ясно посочено кои от разпоредбите в Правилника не са прецизно формулирани и създават затруднения при прилагането им. Мотивите към проекта следва ясно да дефинират неясно формулираните разпоредби и да се предложи тяхното прецизно формулиране, както и да се посочат затрудненията, които произтичат с конкретни примери.
Ако от анализа на структурата и дейностите е видно, че има припокриване на функционалните задължения, не следва ли в анализа да е поискано становище от Дирекция „Човешки ресурси“ относно възможни промени в длъжностните характеристики на служителите и дефиниране на различни отговорности и дейности извършвани в сектори „Лаборатории“ и „Психологично осигуряване на структури в гр. София“.
От предложения Проект не е ясно, защо се закрива „Психологично осигуряване на структури в гр. София“ и в новия проект няма сектор „София“. Логично възниква въпросът: Кой сектор ще отговаря за дейностите в гр. София, където са разположени всички главни дирекции, административните дирекции към Министерството, СДВР, ОДМВР – София, Академията на МВР? Ако към настоящия момент мотив за реформата е работата извън гр. София то в сегашното предложение всички служители от секторите в отдел „Териториални структури“ ще се наложи да пътуват до гр. София за да извършват психологично осигуряване на служителите в гр. София и Софийска област.
Без да съм с познания в психологията, но от позицията на човек, които би се възползвал от дейностите на Института по психология при осъществяване на:
- индивидуални и групови кризисни интервенции при критични произшествия със служители на МВР;
- антикризисна психологична работа при природни бедствия, аварии и извънредни ситуации;
- психологично консултиране на служители, стажанти, курсанти и членове на техните семейства;
- консултативна работа със служители с проблеми в професионалните адаптация и развитие;
- организационна диагностика и консултиране;
бих се доверила на специалист, когото не познавам, отколкото на съгражданин от същия областен град, с които сме се срещали и който може да не е обективен в преценката на ситуацията поради познанство ни.
Въпросът на който не намерих отговор в предложения Проект е: Защо се създава отдел „Териториални структури“ и две от териториалните области, а именно област София и София – град, не са посочени в нито един от районите на действие на секторите?
Посочената цел, която трябва да постигне промяната в ПУИДИ:
Определяне на районите на действие на секторите към предвидения в проекта на Правилника нов отдел „Териториални структури“ е видно, че не е постигната защото липсват два териториални района в разпределението на районите на действие.
Относно закриването на библиотеката, подхода и мотивите са неприемливи. Посочено е, че все повече хора купуват електронни книги, което бих казала би улеснило ползването им от служителите на ИП и от други служители на МВР. Ако библиотеката не се поддържа, то не е ли по-добре да започнете да я поддържате и да я снабдите с електронни книги, да направите пространството приятно за ползване въпреки квадратурата му. Най-вероятно с тези няколко кв.м няма да задоволите нуждите от работни места.
Във връзка с всичко изложено по-горе считам, че е целесъобразно проекта на Правилник за устройството и дейността на Института по психология на Министерството на вътрешните работи да се преработи, като се вземе становище на директорите на главни дирекции в МВР, Дирекция „Човешки ресурси“, Дирекция „Планиране и управление на бюджета“, да се отстрани пропуска с пропуснатите две административни териториални области или да се включи в общите дейности на Института по психология .