Моите коментари
Имам следните бележки по отношение на текста в точка 11.7, а именно изредените дейности в буквите са права, които търсещите работа лица могат да упражняват по реда на Закона за насърчаване на заетостта. Някои от тях могат да влязат или по-скоро могат да бъдат заложени като мерки в плана за действие на регистрираните безработни лица, но част от тях не са и не могат да бъдат такива. Например предоставянето на стипендия е право при включване в обучение, но не може да бъде самостоятелна мярка. Считаме, че не е нужно програмата да се разписват вече разписани права по действащ закон. По тази причина предлагаме текста в точка 11.7 да придобие следната редакция:
• Агенцията по заетостта, чрез териториалните си поделения изготвя план за действие за всяко регистрирано безработно лице в нормативно определения в Правилника за прилагане на Закона за насърчаване на заетостта срок, който може да включва следните мерки:
б) осъществяване на посредничество за започване на работа, включително на субсидирани работни места в друго населено място в страната;
в) осъществяване на съдействие за адаптиране на уменията за пазара на труда в България чрез професионално ориентиране, насочване към /включване в обучения на възрастни и/или насочване към процедура за валидиране на професионални знания, умения и компетентности;
г) психологическо подпомагане.
По време на осъждането не е взето предвид становището ни, че поради използването на думата „мерки“ текста който следва е некоректен, т.к. текста, който следва цитира права по ЗНЗ.