Министерски съвет Портал за обществени консултации

Профил на Nikoleta Lingorova

Обществени консултации с участието на Nikoleta Lingorova

Неактивна

Моите коментари


21.01.2024 16:15 предложение за изменение и допълнение на проекта

Уважаеми господин Минитсър, уважаеми господин директор на НАП, уважаеми колеги,

Във връзка с проблемите, поставени от земеделските производители, които продават пресни плодове и зеленчуци насипно, директно от полето,  където не разполагат с измервателни средства, моля в проекта за изменение и допълнение на Наредба Н-5 да бъдат направени следните изменения и допълнения:

Чл. 8 - да бъде допълнен с нова ал.3. със следния текст: Когато предмет на превоз са неопаковани предварително пресни плодове и/или зеленчуци, които се товарят непосредстено от мястото на събирането им1 задълженото лице посочва приблизително количество на стоката, предмет на превоз. За дейстително превозено се приема количеството, потвърдено от крайния получател по реда на ал. 5 (досегашна ал. 4) като ал. 6 (досегашна ал. 5) не се прилага към този вид превоз, когато товародател е регистриран земеделски производител. Качеството на товародател се доказва с копие от удостоверението за регистрация на земеделския производител, което придружава стоката.

Досегашната номерация се измества: ал. 3 става ал. 4, ал. 4 става ал. 5 , ал. 5 става ал. 6 и ал. 6 става ал. 7

Предложение по чл. 15 ал 1. Тесктъ на ал. 1 да добие следното съдържание:

Лице, което предварително е декларирало данни за превоз на СВФР може по електронен път да коригира подадените данни за превоз по реда на чл. 48 след приключване на натоварването и преди напускане на превозното средство от мястото на товарене.

МОТИВИ: Както бе посочено на срещата при Вас, много задължени лица  имат яснота за количеството на СВФР, за които е издадено УНП едва след натоварването на превозното средство. Към момента наредбата не допуска корекция на количеството след като УНП е издаден, а в същото време при разлики между декрарираното от товародателя тегло и полученото в крайната точка на разтоварване има разлики, надвишаващи естествените фири (напр. поради това, че е изпратено превозно средсто с различна от първоначално очакваната товароносимост/вместимост)

(2) Когато по време на превоза след срока по ал. 1 се налага ......(текстът нататък се запазва)

В чл. 16 да се промени т.3 относно анулирането на УНПМ

т. 3 от лицата по мр. 10 - до започване на превоза

Да се измени чл. 32 ал. 2 както следва: Фискален контрол по ал. 1 започва във всички случаи , когато задълженото лице има влезли в сила задължения за данъци и осигурителни вноски над 5 000 лева, които не са обезпечени или разсрочени.

МОТИВИ: В сегашния вид на ал. 2 е възможно започването на фискален контрол във всички случаи , когато задълженото лице има задължения, чез оглед на техния вид и без значение дали те са с настъпил падеж (напр. подадена е декларация за дължим ДДС в началото на периода, но задължението все още не е с настъпил падеж, тъй като плащането на ДДС е допустимо до 14то число). Също така следва да се отграничат безспорните от спорните задължения - напр. задълженото лице има установени по РА задължения, които обаче са обжалвани. 

Предложение по чл. 33 ал. 3 (предложението за промяна е дадено в удебелен шрифт) Органите по приходите имат право да спират транспортни средства с товароносимост над 3,5 тона, а при наличието на досттатъчно данни, че за превоз на СВФР се използват транспортни средства с товароносимост под 3,5 тона с цел заобикаляне на контрола - и транспортни средства с по-ниска товароносимост.

МОТИВИ: сегашната редакция на чл. 33 ал. 3 е предпоставка за волунтаризъм, доколкото не е дефинирано какво означава "съмнение4. Това допуска всеки екип своеволно да преценява дали да започне фискален контрол и на превозни следства с товароносимост до 3,5 тона или не. Липсата на обективни критерии за прилагане на изключения от общото правило, че се контролират камиони с товароносимост над 3,5 тона е проблем, който следва да бъде решен.

 

Чл. 34 ал. 1 След спиране на транспортното средство по чл. 33 ал. 1 органите по приходите извършват проверка за самоличността на водача и на лицето, което заявява, че придружава стоката.

МОТИВИ: В сегашната редакция текстът позволява на органа по приходите да извършва проверка на самоличността на всяко пътуващо в превозното средство лице, каквито правомощия имат само органите на полицията.

 

Моля изчакайте