Моите коментари
Избраният подход за изменение на заповедта определям като дискриминационен и не по-малко важното - НЕцелесъобразен и НЕдалновиден. Ясно е, че в МВР има служители, които притежават ОНС "Доктор" и/или НС "Доктор на науките" и не са в Академия-МВР. При това такива служители има не само в институтите на министерството, но също и в териториалните звена на дирекциите.
Целесъобразно и Далновидно е именно тези служители (от институтите, от териториалните звена на дирекциите), които имат степен „Доктор“ да не бъдат пренебрегвани, а обратното – да бъдат поощрявани и мотивирани, защото преди всичко имат роля в учебния процес на Академия-МВР, а същевременно са и потенциални кандидати за академични длъжности.
Затова следва логичното предложение:
Предложеното допълнение със създаването на т.1а да отпадне, а вместо това да има изменение:
"Изменя се т.1 по следния начин:
Размерът на допълнително възнаграждение за научна степен по дисертационен труд е:
а) за образователна и научна степен „доктор“ - 350 лв.;
б) за научна степен „доктор на науките“ - 400 лв.“
Предлагам да не се създава нова т.1а, а предложените от министерството промени на възнагражденията да бъдат отразени в съществуващата т.1.
Мотиви:
В МВР има служители, които притежават ОНС "Доктор" и НС "Доктор на науките" и не са на академична длъжност в Академия-МВР. Затова създаването на т.1а:
1. поражда дискриминация спрямо тези служители;
2. противоречи на заложените от министерството мотиви за промяна на Заповед № 8121з-156/05.02.2020 г. тъй като тези служители са "специалисти от практиката" и същевременно повечето от тях участват по един или друг начин в учебния процес на курсанти, студенти и докторанти от Академия-МВР (като хонорувани преподаватели, гост-преподаватели по определени теми, лектори по специфични курсове и др.). В този смисъл "отделянето" на тези служители ще има негативен ефект спрямо тяхната мотивация за осъществяване на научно-изследователска дейност и за гарантиране на така важната "ексклузивност"* в обучението, респективно за повишаване на качеството на учебния процес.
*Ексклузивност на преподавателския състав е особено важен фактор за качеството на учебния процес и забележете - индикатор за оценяване на висшите училища в България по стандартите на действащата Рейтингова система.