Моите коментари
Номерацията на глава 44б направо е объркваща. Не може ли да се обмисли вместо букви и повдигане на степени да се въведе номерация от типа с десетична точка. Например правите нови 51 текста от 260 е до 260я29. Номерацията спокойно можеже да бъде направена от типа 260.01 до 260.51.
Моето лично убеждение е, че специфичната материя с многонационалните компании и големите национални групи можеше спокойно да бъде уредена отделен общ специален закон.
Моите коментари
Никъде в нормативната уредба на Репубика България няма понятие „наемане на работна сила“. В чл. 1, ал. 2 на Кодекса на труда се говори за „предоставянето на работна сила“ и дори и така формулиран нормативния текст в КТ не е приеман еднозначно, защото макар той да е от години, никъде няма легална дефиниция що е това „предоставяне на работна сила“ и кои са неговите отличителни белези (напомням, че научните трудове, учебници, статии и други публикации все още не са приети за нормативни актове).
В тази връзка предлженията в § 10 и § 11 на закнопроекта ще доведат до много проблеми: административни спорове, съдебни дела и т.н.
Предлагам работната група или да въведе понятие „наемане на работката сила“ за нуждите на ЗДДФЛ и КСО или да прецизира текста.
Тошко Поптолев
Моите коментари
Предлагам да се промени текста на чл. 129, ал 1, както следва:
Вариант 1:
„(1) Възнаграждението на вещото лице се определя на база отработен час. За всеки отработен час се заплаща възнаграждение в размер на 3 % от установената минимална работна заплата за страната към датата на възлагането на експертизата.“
Вариант 2:
(1) Възнаграждението на вещото лице се определя на база отработен час. За всеки отработен час се заплаща възнаграждение в размер определен в чл. 24, ал. 1 на Наредба № Н-1 на Министъра на правосъдието за вписването, квалификацията и възнаглажденията на вещите лица.“
Тошко Поптолев