Моите коментари
Редактирате си и допълвате текстовете на дирекция „Управление на активи“, като сте си отчели пропуските от 2022 г. Похвално! Но премахвате функциите по управление на човешките ресурси и в същото време увеличавате щатната численост на дирекцията, а би следвало да я намалите с броя позиции, които осъществяват тези дейности. Естествено, че обемът от работа може да е мотив за увеличаване на числеността, но в конкретния случай дори и да въведете изкуствен интелект за бюджета, счетоводството и управлението на активи, това определено няма да подобри качеството на работа, нито ще се извършва качествен контрол. И сигурно имат няколко договора с фирми, които да им вършат работата.
Последното предложение е да създадете условия на вашата изпълнителна агенция да изпълнява възложените й задължения, а не да я "обезкървявате" умишлено и прехвърляте всичко на информационно обслужване за някой друг милион, при положение че агенцията ви ще го извърши безплатно.
Предлагам ви да преосмислите издаването на заповеди на основание "министъра може да издава заповеди" и сътворения от вас устройствен правилник и съответните текстове да отпаднат. В случай, че нямате капацитета да ги разграничите (а мисля че цяла България и отвъд вече разбраха за този факт) , моля да се обърнете за съдействие от по-висшата ви инстанция - Министерския съвет. МОЛЯ!
Предлагам ви, както с прехвърлянето на функции от изпълнителната ви агенция към министерския съвет се прехвърлят и съответните бройки, аналогично и с прехвърлянето на функции от министерството към изпълнителната агенция да се прехвърлят и съответните бройки. Считам, че следва да се спазва един принцип не зависимо от ранга на администрацията.
Предлагам ви числеността на дирекция "Финанси и управление на активи" да се намали с толкова позиции, с колкото се преместват в другата дирекция, отговарящи за дейностите по управление на човешките ресурси или числеността й да бъде не повече от тази, която е в момента.
Като цяло мотивите, които излагате за изменение на устройствения ви правилник и преструктуриране, ясно показва липса на координация и контрол на извършваните функции и дейности по звената ви, каквато е работата на директорите на дирекции и главния секретар.
И другия основен момент е липсата ви на стратегия и визия в дългосрочен план. На европейско ниво усилено се работи в посока дигитализация, единни регистри, данни, електронни услуги, а вие закривате единствената ви специализирана такава дирекция. Част от функциите й прехвърляте в дирекция отговаряща за политиките. Не разбирам вие какви политики ще измисляте тепърва, като това се случва на европейско ниво и вие само трябва да ги изпълнявате.
Ако през година и половина един и същи екип си променя устройствените правилници, каква дългосрочна политика ще провежда? В европейските държави се изготвят 10годишни стратегически планове, а тук на 18 месеца … трагедия! Като машинното гласуване на първи тур на местните избори!
Явно е от изключителна важност преименуването на дирекция „Стратегически комуникации“ в дирекция „Връзки с обществеността“. Явно предния път като сте го писали този устройствен правилник ви е прозвучало по-гръмко, а сега го преписвате от Закона за администрацията, който не ви задължава … ама нищо , работа да се симулира.
Аналогична е ситуацията със Звеното за вътрешен одит … нещо сте проспали предния път.
Също от изключително важно значение е името на дирекция „Административно обслужване“, която става „Човешки ресурси и административно-информационно обслужване“. Много е похвално, че поставят човешкия ресурс на първо място, но за съжаление това не зависи от едно заглавие на дирекция.
Похвално е отново, че давате определение Що е то „споделена услуга“. Закона за администрацията не го прави, но уви МЕУ е над него и може да си определи каквото си иска. Също така изрично се посочва, че министъра може да издава заповеди за тези споделени услуги. Това ще да е аналогична заповед на тази на заместник-министъра за удостоверяването на машините – на основание, че министъра може да издава заповеди и на устройствения правилник. Познайте какво ще ви каже ВАС ?
Редактирате си и допълвате текстовете на дирекция „Управление на активи“, като сте си отчели пропуските от 2022 г. Похвално! Но премахвате функциите по управление на човешките ресурси и в същото време увеличавате щатната численост на дирекцията, а би следвало да я намалите с броя позиции, които осъществяват тези дейности. Естествено, че обемът от работа може да е мотив за увеличаване на числеността, но в конкретния случай дори и да въведете изкуствен интелект за бюджета, счетоводството и управлението на активи, това определено няма да подобри качеството на работа, нито ще се извършва качествен контрол.
Същият екип, които е сътворил действащия устройствен правилник на МЕУ, сега го изменя с цел „ясно отграничаване на функциите на отделни дирекции в МЕУ и прецизиране и допълване функциите на други, с оглед привеждането им в съответствие с нормативно определените правомощия на министъра на електронното управление като орган, провеждащ държавната политика в областта на електронното управление, информационното общество и информационните технологии, и мрежовата и информационната сигурност.“. Преди това не ги ли знаехте или не знаехте отговорностите ви по политиките, които сега прилежно сте изброили, в кои нормативни документи са разписани. Правната мисъл в министерството очевидно е на път да създаде още една съдебна практика (като тази със заповедта за възлагане на заместник-министъра да удостоверява машини) при евентуално обжалване на постановлението, с което ще се приемат тези изменения. И защо изобщо не се създаде РАБОТЕЩ инструмент, с който Министерския съвет да упражнява контрол на подобни некомпетентни екипи, от които потърпевши са вече целия народ и изборния процес?