Моите коментари
Член 7 от проекта за Наредбата
Чл. 7. Изпълнението (монтажът) на бетонни и стоманобетонни конструкции се извършва от строители, които отговарят на изискванията на Закона за Камарата на строителите (ЗКС) и са вписани в Централния професионален регистър на строителя за съответната група и категория на строежа.
е в противоречие с разпоредбите на чл. 14, ал.2 от Закона за камарата на строителите:
(2) Строежи на жилищни и вилни сгради с ниско застрояване и строежи по чл. 137, ал. 1, т. 5, букви "в" и "г" от Закона за устройство на територията с разгъната застроена площ до 100 кв. м могат да се изпълняват и от строители, които не са вписани в регистъра.
Моите коментари
Уважаеми господине/госпожо,
1. входните и комуникационните пространства;
2. помещения и пространства за общо ползване;
(4) При планирането, проектирането и изпълнението на сградите/самостоятелните обекти и съоръженията по смисъла на чл. 53, ал. 2, т. 2 и 3 от ЗХУ се спазват принципите за универсален дизайн съгласно чл. 1, ал. 3, както и се осигуряват следните основни фактори на достъпната среда: ….
2. при наличие на ПАРКИНГ към сградите/съоръженията се осигуряват изискваните по тази наредба достъпни места за паркиране в близост до главния вход на сградата или съоръжението;
В чл.39 се определя минималния брой жилища за хора с увреждания – „При проектирането на нови многофамилни жилищни сгради или сгради със смесено предназначение с повече от 30 жилища най-малко едно жилище се проектира при спазване на специфичните изисквания на приложение № 4“
Чрез предложените изменения на чл. 22, ал.2 следва, че при многофамилни жилищни сгради с по-малко от 30 жилища може да няма нито едно достъпно място, ако няма „жилища в съответствие с приложение № 4“. Следователно предложеното изменение е в нарушение на чл.53, ал.2 от ЗХУ и чл.39, ал.4, т. 2 от Наредбата.
С оглед на това предлагам нов текст на чл. 22, ал. 2 със следното изменение:
„(2) Броят на достъпните места за паркиране И ГАРИРАНЕ на автомобили на хора с увреждания на паркингите към нови многофамилни жилищни сгради е равен на броя на жилищата в съответствие с приложение № 4 по реда на чл. 39, ал. 2, като местата се осигуряват в рамките на минималният изискуем брой от места за паркиране и гариране съгласно Наредба № РД-02-20-2 от 2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно транспортната система за урбанизираните територии. Осигурява се минимум едно достъпно място за паркиране в откритите паркинги към многофамилните жилищни сгради, разположено в близост до главния вход на сградата.“
С уважение,
Арх. Елисавета Георгиева